Daňový kalendář
Říjen 2026

Zobrazit celý daňový kalendář 2026
nebo ve formátu ics (iCal) ke stažení


10.10.2024 spotřební daň

  • splatnost daně za srpen 2024 (mimo spotřební daň z lihu)

21.10.2024 daň z příjmů

  • splatnost paušální zálohy

21.10.2024 daň z příjmů

  • měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za září 2024

25.10.2024 daň z hazardních her

  • daňové přiznání a splatnost daně za 3. čtvrtletí 2024

25.10.2024 daň z přidané hodnoty

  • daňové přiznání a splatnost daně za 3. čtvrtletí a za září 2024

25.10.2024 daň z přidané hodnoty

  • souhrnné hlášení za 3. čtvrtletí a za září 2024

25.10.2024 daň z přidané hodnoty

  • kontrolní hlášení za 3. čtvrtletí a za září 2024

25.10.2024 energetické daně

  • daňové přiznání a splatnost daně z plynu, pevných paliv a elektřiny za září 2024

25.10.2024 spotřební daň

  • splatnost daně za srpen 2024 (pouze spotřební daň z lihu)

25.10.2024 spotřební daň

  • daňové přiznání za září 2024

25.10.2024 spotřební daň

  • daňové přiznání k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně například z topných olejů a ostatních (technických) benzinů za září 2024 (pokud vznikl nárok)

31.10.2024 daň z přidané hodnoty

  • poslední den lhůty pro podání přihlášky k registraci skupiny podle § 95a zákona o DPH, která chce být registrována od 1. ledna 2025, nebo žádosti o zrušení skupinové registrace k 31. prosinci 2024 nebo změnu skupinové registrace (pro přistoupení člena do skupiny nebo pro zrušení členství člena skupiny)

31.10.2024 daň z přidané hodnoty

  • daňové přiznání a splatnost daně k OSS režim mimo EU, režim EU, dovozní režim

31.10.2024 daň z příjmů

  • odvod daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně za září 2024

Povinné úrazové pojištění i z dohod o provedení práce

Zákonné pojištění odpovědnosti se týká všech zaměstnavatelů. Pojištění vzniká automaticky přijetím prvního zaměstnance do pracovního poměru, včetně osob konajících práci na základě dohod o provedení práce či pracovní činnosti. Pojištění trvá do ukončení podnikatelské činnosti zaměstnavatele.

Zaměstnavatel je pojištěn pro případ odškodnění zaměstnanců při pracovním úrazu a nemoci z povolání. Příslušná pojišťovna uhradí za zaměstnavatele škodu, která by obzvlášť v případě trvalých následků nebo náhrad pozůstalým při úmrtí zaměstnance, mohla přesahovat finanční možnosti drobného podnikatele.

Zákonné pojištění odpovědnosti provozují u nás v současnosti dvě pojišťovny: Kooperativa a Česká pojišťovna. U České pojišťovny jsou pojištěni zaměstnavatelé, kteří měli sjednáno pojištění do 31. 12. 1992, u Kooperativy všichni ostatní zaměstnavatelé.

Základem pro výpočet pojistného je souhrn vyměřovacích základů všech zaměstnanců za uplynulé kalendářní čtvrtletí, násobený sazbou uvedenou v příloze vyhlášky ministerstva financí č.125/1993 Sb., podmínky a sazby zákonného pojištění zaměstnavatelů za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání. Sazby pojistného činí 2,8 až 50,4 promile dle převažujícího předmětu činnosti zaměstnavatele klasifikovaného podle OKEČ, tj. odvětvové klasifikace ekonomických činností. Minimální výše čtvrtletního pojištění činí 100 Kč.

Odměňování formou dohody o provedení práce zaznamenalo významné změny. Ty se samozřejmě dotkly i povinnosti platby úrazového pojištění. U zaměstnance, který má sjednánu dohodu o provedení práce s odměnou do 10 000 korun měsíčně, se jeho odměna nezapočítává do základu pro výpočet pojistného na zákonné pojištění. Přesto má při vzniku pracovního úrazu právo na náhradu škody na zdraví (s některými výjimkami).

Naopak osob konajících práci na dohodu o provedení práce s odměnou 10 001 korun a výše se odvod úrazového pojištění týká, jelikož jsou účastny nemocenského a tím i důchodového pojištění.

Na pozoru by měli být zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají pouze osoby na dohody o provedení práce. I oni jsou povinni odvádět úrazové pojištění. A to i v případě, kdy zúčtovaná měsíční odměna nepřekročí desetitisícový limit. Nadále platí, že pokud zaměstnavatel zaměstnává pouze osoby na dohody o provedení práce s měsíční odměnou nepřevyšující 10 000 korun (bez ohledu na jejich počet), odvádí minimální pojistné ve výši 100 korun za čtvrtletí.